Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-09@07:13:14 GMT

خالق سفید برفی درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۹۷۹۸

خالق سفید برفی درگذشت

صراط:

 روتی تامپسون، اسطوره انیمیشن دیزنی، در صد و یازده سالگی درگذشت. اولین فیلم او «سفید برفی و هفت کوتوله» بود و او یکی از اولین زنانی بود که در اتحادیه دوربین هالیوود پذیرفته شد.


به گزارش هنر امروز، روتی تامپسون، که چهار دهه را در شرکت والت دیزنی گذراند و روی فیلم‌های انیمیشن سینمایی بلند از «سفید برفی و هفت کوتوله» تا «نجات دهندگان»، کار می‌کرد، در ۱۱۱ سالگی درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی دیزنی اعلام کرد تامپسون یکشنبه در بیمارستان صندوق فیلم و تلویزیون در وودلند هیلز درگذشت.

تامپسون به عنوان سرپرست بخش برنامه ریزی صحنه در استودیو دیزنی، به ایجاد مکانیک دوربین مورد استفاده برای عکاسی از صحنه‌های متحرک و هنر پس زمینه بر روی فیلم‌های انیمیشن کمک شایانی کرد. این تخصص باعث شد تا او در سال ۱۹۵۲ پیشگام پیوستن به اتحادیه بین المللی فیلمبرداران شود.

او در فیلم کوتاه «Showfolk» در سال ۲۰۱۴ گفت: ظاهراً همکاران وقت دیزنی تحت تأثیر کنجکاوی من قرار گرفتند و تصمیم گرفتند که [به دلیل]مکانیکی که با حرکت دوربین انجام دادم، من باید بخشی از اتحادیه دوربین باشم که بر هفت نفر از ساکنان خانه «بنیاد تلویزیون و انیمیشن» متمرکز بود. من یکی از دو زنی بودم که پذیرفته شده بودم. فکر کردم این احساس خوبی است.

تامپسون در ۲۲ جولای ۱۹۱۰ در پورتلند، مِین متولد شد و در بوستون بزرگ شد. او و خانواده اش در سال ۱۹۱۸ به اوکلند، کالیفرنیا نقل مکان کردند و قبل از استقرار در لس آنجلس در نزدیکی اولین استودیوی والت دیزنی، واقع در خانه‌های ییلاقی «کرفتسمن» در خیابان «کینگزوِل» در در «لوس فلیز» ساکن شدند.

او در سال ۱۹۳۷ به صورت شبانه روزی کار روی «سفیدبرفی» را آغاز کرد و توجه مدیران دیزنی را به خود جلب کرد.

پس از کار در دیزنی و انتشار انیمیشن‌های کلاسیک مانند «فانتزیا» (۱۹۴۰)، «آلیس در سرزمین عجایب» (۱۹۵۱)، «زیبای خفته» (۱۹۵۹)، «صد و یک» «سگ خالدار» (۱۹۶۱) و «کتاب جنگل» (۱۹۶۷)، تامپسون در سال ۱۹۷۵، اندکی پس از کار روی «نجات دهندگان» از دیزنی بازنشسته شد. او پس از بازنشستگی نیز یک دهه دیگر روی پروژه‌های دیگر استودیو‌های انیمیشن سازی کار کرد.

او اغلب می‌گفت: من و میکی موس با هم بزرگ شدیم.

تامپسون در سال ۲۰۱۷ و در تولد یکصد و هفت سالگی اش لقب اسطوره ۲۰۰۰ دیزنی را دریافت کرد.

مندی جانسون، مورخ دیزنی و نویسنده کتاب «رنگ و جوهر: زنان انیمیشن والت دیزنی» در سال ۲۰۱۷، گفت: بهترین راه برای توصیف تامپسون ساده و قابل توجه است. او آخرین پیوند از ریشه‌های اولیه انیمیشن در هالیوود است. روتی شاهد زنده و مشارکت کننده حیاتی در پیشرفت و رشد صنعت انیمیشن بود که امروزه می‌شناسیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سفید برفی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۹۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقابل ۲ کلیدواژه «بزرگ» و «محدود» در عملیات رفح

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم خرمائی: خط قرمز کجاست؟ دست‌کم وقتی درباره جنگ غزه صحبت می‌کنیم، نمی‌دانیم جامعه جهانی یا حداقل آمریکا از «کدام لحظه» به بعد، تجاوز از چه «رقمی» را خط قرمز ملاحظات خود تلقی می‌کنند.

این را می‌گویم؛ چراکه ظاهراً، لحظه تصرف بخش فلسطینی گذرگاه رفح به دست اسرائیل و عبور شمار کشته‌شدگان غزه از مرز ۳۴ هزار و ۷۰۰ نفر، آن‌قدر برای کاخ سفید مهم نیست که آن را عبور از خط قرمز به‌حساب بیاورد.

از روایت دو مقام آمریکایی برای وبگاه «آکسیوس» این‌طور برمی‌آید که در باور «جو بایدن»، عملیات اسرائیل برای اشغال گذرگاه رفح، با آن اقدامی که می‌تواند به‌مثابه عبور از آستانه تحمل رئیس‌جمهور آمریکا تلقی شود و سیاست او در قبال جنگ غزه را تغییر دهد، فاصله زیادی دارد؟

البته آنها نگفتند که ۳۴ هزار و ۷۳۵ کشته باید به چه رقمی برسد که در ذهن سکان‌دار کاخ سفید، آن فاصله مجازی را پر کند؟

یک سوءظن منطقی

از دیروز صبح که اسرائیل، بعد از دستور به ساکنان شرق رفح برای تخلیه منطقه، بخش فلسطینی گذرگاه را تصرف کرد، یک عبارت مشخص در بیانیه‌های طرف صهیونیستی، کلیدواژه شد: «عملیات محدود و هدفمند»

همان عبارت با لحنی دیگر به بیانیه‌های طرف آمریکایی نیز راه یافت: حمله تازه اسرائیل به رفح، «عملیات بزرگی نیست».

اکنون که به گذشته نه‌چندان دور نگاه می‌کنم، می‌بینم این عبارت کلیدی بدون حساب‌وکتاب وارد ادبیات دو طرف نشده و ردش را که بگیریم به این فرضیه می‌رسیم که اقدام روز گذشته ارتش اسرائیل در تصرف گذرگاه رفح، از پیش طراحی‌شده و با مشورت واشینگتن انجام شده است.

اگر برنامه‌ریزی‌شده نبود، چرا «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا یک هفته قبل، خطاب به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل گفت: «یک عملیات بزرگ» در رفح به رابطه واشینگتن-تل‌آویو لطمه می‌زند.

از آن گذشته، آمریکا فقط با «نحوه اجرای عملیات رفح» مشکل دارد یا به قول «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، «واضح گفته‌ایم که شیوه انجام عملیات در رفح، سیاست آمریکا علیه جنگ غزه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.»

اگر هم آمریکا مشاوره‌ای به اسرائیل درباره نحوه اجرای تهاجم زمینی نداده باشد، دست‌کم با ایماواشاره به تل‌آویو فهمانده که از چه راهی آن را انجام دهد: «بی‌بی جان جمع‌وجور انجامش بده که بتوانیم با کوچک نمایی، قبح قضیه را بپوشانیم».

غافلگیری؟!

با این اوصاف، آن‌گونه که «آکسیوس» مدعی است، بایدن نمی‌توانسته از حمله زمینی به‌اصطلاح محدود ارتش اسرائیل غافلگیر شده باشد.

آکسیوس با این ادعا که از پشت‌صحنه چیز‌هایی می‌داند، مدعی شده که بایدن روز دوشنبه، آن هم هنگام گفتگو با نتانیاهو از قصد او برای آغاز عملیات رفح آگاه شده و بازهم تأکید کرده است که قضیه را جمع‌وجور نگه دار که تلفات غیرنظامی بالا نرود.

بعداً «جان کربی» سخنگوی شورای هماهنگی کاخ سفید، برای توجیه کار شرکای صهیونیست گفت که آنها برای ممانعت از قاچاق سلاح به داخل رفح دست به این عملیات محدود زده‌اند.

یک نکته اضافه

اگرچه در میانه بازی آمریکایی‌ها با کلمات، بالاخره معلوم نشد خط قرمز اخلاقی بایدن کجاست، آکسیوس به نقل از مقام‌های آگاه مدعی شده که اگر دایره عملیاتی اسرائیل گسترده شود و آنها به داخل شهر رفح نفوذ کنند، کاخ سفید می‌تواند این اقدام را نقطه شکست رابطه واشینگتن-تل‌آویو تلقی کند.

اما، فعلاً میز مذاکرات مصر برقرار است و هیئتی از اسرائیل هم به قاهره اعزام شده و نتانیاهو نیز با ادعای محدود نگه داشتن عملیات، از اشغال گذرگاه رفح به‌عنوان ابزار باج‌گیری استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سخنگوی کاخ سفید : به توافق اسرائیل و حماس خوش بین هستیم
  • «در سایه سرو» به جشنواره مورد تایید اسکار در اسپانیا راه یافت
  • انیمیشن بلیچر ریپورت به مناسبت پیروزی دورتموند مقابل پاری سن ژرمن
  • «باگ» در جایزه آکادمی دانشجویی اسکار/ پدری که از حشره می‌ترسد
  • تقابل ۲ کلیدواژه «بزرگ» و «محدود» در عملیات رفح
  • مهمترین هدفم در بازی سازی بالا بردن نام ایران در سراسر جهان است
  • «آوای ابرها» راهی ایتالیا می‌شود 
  • فیلم دیدنی از یک دیوار برفی عظیم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ناکامی ایتالیا در سال 2002 و قهرمانی در جام جهانی 2006 به روایت کارتون / انیمیشن
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد